شرکت خدمات آسانسور و پله برقی تکنوناطا

شرکت آسانسور و پله برقی تکنوناطا با تاسیس در سال 1360 و نزدیک به نیم قرن تجربه در صنعت آسانسور و پله برقی آماده خدمت گذاری در صنعت آسانسور می باشد. شماره تماس: 02188766739

شرکت خدمات آسانسور و پله برقی تکنوناطا

شرکت آسانسور و پله برقی تکنوناطا با تاسیس در سال 1360 و نزدیک به نیم قرن تجربه در صنعت آسانسور و پله برقی آماده خدمت گذاری در صنعت آسانسور می باشد. شماره تماس: 02188766739

قطع برق آسانسور توسط مدیر ساختمان

آیا مدیر ساختمان می تواند آسانسور را قطع کند؟
همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم، آسانسور از اصلی ترین و مهم ترین تجهیزاتی است که در ساختمان وجود دارد و از آنجایی که به طور مستقیم با ایمنی کاربران ساختمان سروکار دارد، هرگونه اختلال در سیستم آسانسوری می تواند سبب بروز زیان های جانی و یا خسارت های مالی هنگفت برای صاحب ملک و یا کاربران ساختمان شود؛ به همین دلیل ایمنی آسانسور و نحوه ی عملکرد صحیح از لحاظ ایمنی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اما از آنجایی که در مواقعی نیاز به قطع آسانسور و یا قطع برق سیستم خواهد بود، مدیر ساختمان می تواند در دو شرایط قطع برق آسانسور را انجام دهد، نا گفته نماند که این شرایط می تواند در قرارداد بین همسایگان و یا استسناعات مرتبط با آن ذکر شود:
۱. در شرایطی که امنیت ساکنین در هنگام استفاده از آسانسور به خطر بیوفتد.
نگهداری آسانسور شامل استاندارد ها و شرایط ایمنی است که به طور دوره ای توسط متخصص ها بررسی و سرویس خواهد شد، هنگامی که عملکرد آسانسور غیرطبیعی باشد و یا تجهیزات آسانسور شامل فرسودگی شده باشد، سرویس های دوره ای و یا تعمیرات باید انجام شود، در این موارد مدیر ساختمان می تواند با توصیه متخصصین، اقدام به قطع برق آسانسور به منظور ایمنی و سلامت ساکنین کند و بعد از انجام تعمیرات لازم، تعویض قطعات و یا اتمام سرویس دوره ای، می تواند برق آسانسور را به طور مجدد وصل کند.
۲. در شرایطی که ساکنین ساختمان بعد از ذکر ۳ اخطار در قرارداد، شارژ ساختمان و هزینه های مرتبط را پرداخت نکنند.
یکی دیگر از مواردی که مدیر ساختمان می تواند برق مرتبط با آسانسور و یا تابلو فرمان را قطع کند، عدم پرداخت شارژ ساکنین به مدت ذکر شده در قرارداد بین ساکنین است، در صورتی که افراد ساکن در ساختمان حق اجازه ی خود را پرداخت نکنند، مدیر ساختمان می تواند بعد از پیگیری از مراجع قانونی، اقدام به قطع برق آسانسور کند؛ به این صورت که ابتدا با توجه به قوانین مرتبط با اظهارنامه، از طریق مراجع قانونی و دفاتر خدمات قضایی ابلاغیه را به واحد ساکن بدهکار ابلاغ کند، سپس بعد از اعلام مدت ۱۰ روز به فرد مذکور، ظرف مدت حداکثر ده روز ساکن باید شارژ عقب مانده را پرداخت نماید، بر اساس آراء وکلا، تا هنگامی‌ که حق شارژ توسط واحد ساکن پرداخت نشود، مدیر ساختمان می تواند خدمات مشترک از جمله تجهیزات آسانسور را با اختیار خود قطع کند. لازم به ذکر است که این موضوع باید در بند های قرارداد مربوطه ذکر شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد